הטרדה מינית בעבודה

הטרדה מינית והתנכלות מוגדרות במסגרת סעיף 3 לחוק למניעת הטרדה מינית כדלהלן: 3. (א)  הטרדה מינית היא כל אחד ממעשים אלה: (1)   סחיטה באיומים, כמשמעותה בסעיף 428

חילופי מעסיקים

כאשר החברה בה מועסק העובד נמכרת לבעלים חדשים, נכנס המעסיק החדש בנעלי המעסיק היוצא בכל הקשור לזכויות העובד. חילופי מעסיקים פותחים בפני העובד גם את

פיטורים שלא כדין

למעסיק עומדת הזכות לפטר עובד אולם עליו לעשות כן בהתאם להוראות ודיני משפט העבודה. המעסיק צריך למסור לעובד הודעה מוקדמת לפיטורים או לשלם לו עבור

שימוע לפני פיטורים

שימוע לפני פיטורין

על המעסיק חלה החובה לקיים לעובד שימוע לפני פיטוריו. לא ניתן לפטר עובד ממקום העבודה מבלי לתת לו הזדמנות נאותה, סבירה והוגנת להשמיע טענותיו כנגד

פיטורים של עובדת בהריון

פיטורים בהריון

מועד ההודעה על ההיריון עובדת אשר נמצאת בחודש החמישי להריונה צריכה להודיע למעסיק על ההיריון. איסור פיטורי עובדת בהריון חל איסור לפטר עובדת בהריון, אשר

אפליה בעבודה מחמת גיל מתקדם

פרישה מעבודה לגמלאות

מהו גיל פרישה מעבודה? גיל הזכאות לקבלת פנסיה תעסוקתית, גיל הפרישה, הוא הגיל שבו ניתן לפרוש מעבודה לגמלאות, גיל 67 לגברים ו- 62 לנשים (נכון

פיצויי פיטורין

פיצויי פיטורים

עובד שהשלים שנת עבודה מלאה אצל המעסיק זכאי לקבל פיצויי פיטורים במקרה שהוא מפוטר על ידי המעסיק מכל סיבה שהיא (למעט סיבות חריגות ונדירות המנויות

דמי מחלה

הודעה מוקדמת

הודעה מוקדמת לפיטורים כאשר המעסיק מבקש לפטר עובד, הוא מחויב לעשות זאת בהתראה מראש ובכתב. יחסי העובד מעביד מסתיימים עם תום תקופת ההודעה המוקדמת. למעסיק

פנסיה

הפנסיה הינה גמלה חודשית אשר מטרתה לאפשר הכנסה לעובד לאחר פרישתו לגמלאות. לצורך כך מופרשים סכומים לאורך שנות עבודתו של אדם ונצברים עבורו במסגרת ביטוח

עובדי קבלן

עובד קבלן ושאלת זהות המעסיק במסגרת המסורתית של יחסי עובד ומעביד במסגרתה העובד מתייצב מידי יום עבודה בחציריו של המעסיק, נותן את כוח העבודה שלו

סנטוריני יוון

מספר ימי חופשה שנתית

כל עובד במדינת ישראל זכאי למספר ימי חופשה שנתית בהתאם לוותק אותו הוא צבר במקום העבודה (ובשים לב להיקף המשרה שלו, מתכונת העבודה ואורך שבוע

הלנת שכר

מועד תשלום השכר בהתאם לחוק המועד בו המעסיק מחויב לשלם שכר עבודה לעובדו קבוע במסגרת סעיפים 9 ו- 10 לחוק הגנת השכר, תשי"ח-1958 (להלן: "חוק

החזר הוצאות נסיעה

כל עובד אשר מתגורר במרחק של 500 מטר לפחות ממקום העבודה או במרחק 2 תחנות אוטובוס לפחות ממקום העבודה, זכאי להחזר הוצאות נסיעה בגין כל

פיצויי פיטורין

שעות נוספות

חוק שעות עבודה ומנוחה, תשי"א-1951 קובע כמה שעות ביום מותר להעסיק עובד, 8 שעות ביום במקרה של שבוע עבודה בן 6 ימים, 8:36 שעות במקרה

יחסי עובד מעביד

קיום יחסי עובד מעביד בין הצדדים מקים  אגד זכויות וחובות לצדדים האחד כלפי השני. יחסי עובד ומעביד הינם יחסים היוצרים מעמד אשר מזכה במגוון זכויות

דמי מחלה

לעובד אשר נעדר למעלה מיום אחד מהעבודה עקב מחלה מגיע תשלום עבור ימי מחלה. על העובד חלה החובה לעדכן את המעסיק בתוך 3 ימים מיום

הזמנת חופשה לחו"ל

דמי חגים

עובד זכאי לקבל תשלום בגין ימי חג (אשר נופלים באמצע השבוע ולא בימי המנוחה הקבועים בחוק) בהם הוא נעדר מעבודתו וזאת בהתאם לשכרו הרגיל. לעובד

דמי הבראה

עובד זכאי לקבל דמי הבראה לאחר שהשלים שנת עבודה ראשונה במקום העבודה. מספר ימי ההבראה אשר מגיעים לעובד פר שנת עבודה, אשר על בסיסם מחושבים