פיטורים של עובדת בהריון

מועד ההודעה על ההיריון

עובדת אשר נמצאת בחודש החמישי להריונה צריכה להודיע למעסיק על ההיריון.

איסור פיטורי עובדת בהריון

חל איסור לפטר עובדת בהריון, אשר השלימה 6 חודשי העסקה אצל אותו מעסיק, מכל סיבה שהיא, אלא בהיתר הממונה על חוק עבודת נשים במשרד הכלכלה. חל איסור גם להרע תנאיה של עובדת בהריון או לפגוע במשרתה.
הממונה לא ייתן למעסיק אישור לפטר עובדת בהריון במקרה בו פיטוריה נעשים בגלל ההיריון.
עובדת בהריון אשר פוטרה ללא קבלת היתר יכולה להגיש תלונה כנגד המעסיק ליחידת האכיפה של חוקי העבודה וכן זכאית לתבוע פיצויים מהמעסיק.
פיטורי עובדת בהריון מהווים עבירה פלילית.

איסור פיטורי עובדת בהריון בגלל ההיריון

חל איסור לפטר עובדת בהריון בגלל ההיריון גם אם היא עובדת פחות משישה חודשים אצל אותו מעסיק. פיטורי עובדת בהריון בגלל הריונה מהווים אפליה אסורה מכוח חוק שוויון הזדמנויות בעבודה. עובדת בהריון אשר פוטרה בגלל ההיריון זכאית לתבוע מהמעסיק פיצויים.

איסור פיטורי עובדת במהלך חופשה הלידה או לאחריה

חל איסור על המעסיק לפטר עובדת גם במהלך חופשת הלידה. אם האריכה העובדת את חופשת הלידה ללא תשלום אזי גם במהלך פרק זמן זה חל איסור על המעסיק לפטרה.
על המעסיק חל איסור לפטר עובדת או להרע את תנאי העסקתה ו/או להפחית ממשרתה גם במהלך 60 הימים שלאחר חופשת הלידה.

רות רפאלי משרד עורכי דין הינו משרד עתיר ניסיון בתחום דיני העבודה. משרדנו מייצג עובדים ומעסיקים וישמח לבחון עבורכם את סוגיית הפיטורים או הרעת התנאים על רקע ההיריון ולייעץ לכם בתחום דיני העבודה.
לפגישת ייעוץ עם עורך דין אשר עוסק בדיני עבודה צור קשר.