דמי חגים

עובד זכאי לקבל תשלום בגין ימי חג (אשר נופלים באמצע השבוע ולא בימי המנוחה הקבועים בחוק) בהם הוא נעדר מעבודתו וזאת בהתאם לשכרו הרגיל. לעובד שאינו יהודי אלא בן דת אחרת (מוסלמי, נוצרי או דרוזי) עומדת הזכות לנצל ימי חג כיום מנוחה בתשלום מעבודה לפי חגי ישראל או לפי החגים של דתו לפי בחירתו.

עובדים אשר הינם עובדים חודשיים מקבלים משכורת חודשית רגילה גם בחודש אשר כולל ימי חג מהם הם נעדרו מהעבודה.

עובדים שאינם עובדים חודשיים (דהיינו עובדים בשכר שעתי/יומי/שכר לפי תפוקה) זכאים לאחר שהשלימו 3 חודשי עבודה אצל המעסיק, לקבל דמי חגים ובתנאי שימי החגים אינם נופלים על ימי החופשה השבועית שלהם (בהם הם ממילא לא עובדים) ובתנאי שהם עבדו ביום שלפני החג וביום שלאחריו (אלא אם נעדרו מהעבודה ביום שלפני החג או לאחריו בהסכמת המעסיק, דהיינו, לא שובצו באותו יום לעבודה, נטלו ימי מחלה, ימי חופשה, מנוחה שבועית וכיוצא באלה).

דמי חגים - זכויות עובדים - עו"ד רות רפאלי

עובדים אשר עובדים בימי החג זכאים לתוספת גמול עבודה בחגים בשיעור 50% בגין כל שעת עבודה בחג.

במקרים בהם העובד עובד באופן קבוע בימי שישי ושבת זכאי העובד לתשלום דמי חגים גם לגבי חג אשר נופל על יום שישי או שבת.

אולי יעניין אותך גם:

רות רפאלי משרד עורכי דין הינו משרד עתיר ניסיון בתחום דיני העבודה. משרדנו מייצג עובדים ומעסיקים וישמח לייעץ בנושא דמי חגים ובנושאים אחרים ב דיני עבודה.