מספר ימי חופשה שנתית

כל עובד במדינת ישראל זכאי למספר ימי חופשה שנתית בהתאם לוותק אותו הוא צבר במקום העבודה (ובשים לב להיקף המשרה שלו, מתכונת העבודה ואורך שבוע העבודה). לדוגמה עובד בשכר חודשי אשר עבד אצל המעסיק במתכונת של 6 ימים בשבוע במהלך שנה אחת, זכאי לקבל מהמעסיק 14 ימי חופשה (ללא ימי המנוחה השבועית, החל מיום 1.1.2017). בשנת עבודתו הראשונה, זכאי עובד נוער ל- 18 ימי חופשה בשנה וזאת ללא נגיעה לוותק שלו אצל המעסיק. ישנם עוד מגזרים שונים של עובדים אשר עליהם חלים הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה מסוימים אשר זכאים לכמות ימי חופשה מוגדלת יותר.

המעסיק רשאי לבקש מהעובד לצאת לחופשה על חשבון ימי החופשה שהוא צבר ואף לקבוע מראש ימי חופשה מרוכזת לעובדים וזאת בהודעה מראש ובהתאם לתנאים והמגבלות המנויים בחוק ובפסיקה. לעובד עומדת הזכות לבחור את מועד החופשה לפחות לגבי יום אחד בשנה בתנאי שהודיע על כך למעסיק 30 יום מראש. בנוסף לכך רשאי העובד לקחת (גם כן בהתראה של 30 יום מראש למעסיק) יום חופשה אחד נוסף לבחירתו מבין המועדים הקבועים בחוק כימי חופשה לבחירה. במקרים הללו העובד אינו זקוק להסכמת המעסיק בכדי שיוכל לצאת לחופשה במועד האמור.

דמי החופשה המשולמים לעובד הינם בגובה שכרו הרגיל.

לא נכללים במניין מספר ימי חופשה שנתית של העובד ימי מילואים, חופשת לידה, שביתה, ימי אבל במשפחה, ימי חג, וימי מחלה או תאונה. במקרים הללו רואים את החופשה כנפסקת ומתחדשת בתום ימי המחלה, ימי החג וכיוצא באלה.

את ימי החופשה יכול העובד לצבור משנה לשנה עד 3 שנות עבודה אחרונות בשים לב לתנאי הצבירה המנויים בחוק ובפסיקה, אלא אם נקבע בהסכם ההעסקה עמו הסדר אחר מיטיב.

עובד רשאי עם סיום העסקתו לפדות את מכסת ימי החופשה שלא ניצל אצל המעסיק.

הזמנת חופשה לחו"ל

רות רפאלי משרד עורכי דין הינו משרד עתיר ניסיון בתחום דיני העבודה. משרדנו מייצג עובדים ומעסיקים וישמח לבחון עבורכם את סוגיית ימי החופשה ולייעץ לכם בתחום דיני העבודה.

לפגישת ייעוץ עם עורך דין אשר עוסק בדיני עבודה צור קשר.

אולי יעניין אותך גם: